Klantcontact

Bij Timing Klantcontact begrijpen we dat elke onderneming uniek is en verschillende wensen heeft. Timing Klantcontact biedt uw bedrijf de dienstverleningsvorm die het beste past bij uw bedrijfsvoering. Wat maakt ons anders dan de rest? We zetten het graag voor u op een rij!

Image

Ervaren partij

We hebben 30 jaar ervaring in de klantcontact branche, zowel binnen inhouse als facilitaire contactcentra. Onze medewerkers kennen de branche goed en weten goed in te spelen op waar de behoefte ligt. Onze klanten geven aan ons te erkennen als een partner die meedenkt in de behoefte.  

De markt en wetgeving verandert continu. Samen bekijken we waar er aanpassingen moeten komen en passen we de dienstverlening aan daar waar op dat moment de behoefte aan is. Denk hierbij aan flexibiliteit in contractvorm of in de dienstverleningsvorm (uitzenden, detacheren of payroll). 

Persoonlijk contact: wij staan voor u klaar

Door alle personeel gerelateerde diensten onder één dak aan te bieden, wordt het beheer en de coördinatie van werving, training, salarisadministratie, HR-ondersteuning en andere diensten gestroomlijnd. Zo heeft u één centraal punt voor al uw vragen. Dat is niet alleen fijn, maar zorgt ook voor algehele efficiëntie in tijd en kosten.

HR-managers en leidinggevenden krijgen een specifiek aanspreekpunt voor verschillende personeelsbehoeften. Door het uitbesteden van personeel gerelateerde activiteiten aan een enkele dienstverlener, kunt u zich meer richten op uw kernactiviteiten, zoals klantenservice en operationele verbeteringen. 

We ervaren een prettige samenwerking. De medewerkers bij Timing zijn al jaren onze vaste contactpersoon, zijn vriendelijk en er is fijn persoonlijk contact.

Concentrix + Webhelp

Image

Werving & Selectie: Gespecialiseerd recruitmentteam 

Uw wervingsproces begint vaak bij de aanvraag van nieuwe medewerkers. Daarbij komen hoge kosten om de hoek kijken. Denk aan het adverteren van de vacatures, de selectieprocedures, contractonderhandelingen en het onboardingsproces. Naast de kosten, vergt dit ook veel tijd van een HR afdeling.  

Timing Klantcontact ontzorgt contactcenters door het gehele werving & selectieproces uit handen te nemen. Onze database bestaat uit ruim 15.000 beschikbare kandidaten met een achtergrond in de contactcenter branche. 

Ons recruitmentteam dat gespecialiseerd is in klantcontact werkt landelijk vanuit een centrale werkplek in Utrecht. Wij richten ons volledig op het vinden van de juiste kandidaat. Wij luisteren zowel naar uw wensen en behoeften als naar die van de kandidaten. Zo zorgen we voor een duurzame match.

Timing Klantcontact is onderdeel van familiebedrijf PROMAN, een grote Franse speler in de recruitment branche met meer dan 1000 kantoren wereldwijd. Naast ons Nederlands netwerk heeft Timing Klantcontact dus ook mogelijkheden voor wervingen in andere landen. 

Snelle opvolging van kandidaten 

Dankzij ons innovatieve sollicitatiealarm, krijgen wij direct een melding wanneer een kandidaat solliciteert. Omdat we zo snel kandidaten opvolgen, zijn we de concurrentie net een stapje voor én geven we de kandidaat meteen de juiste aandacht. Met als resultaat: een nog hogere kans op de juiste match voor u. Ons sollicitatiealarm zorgt voor een verhoging van maar liefst 25% in het daadwerkelijk te spreken krijgen van een potentiële kandidaat. 

"Ik heb net pas gesolliciteerd en ik word nu al gebeld door jullie, wat snel maar wel fijn!"

Image

Ondersteuning: training op maat voor betere resultaten

We laten het niet alleen bij de werving & selectie van uw personeel, we zetten ook in op het ontwikkelen van uw eigen personeel. We geloven in de kracht van gepersonaliseerde trainingen. Door uw personeel op maat gemaakte trainingen aan te bieden, verzekeren we u van een betere begeleiding van uw medewerkers. Dat zorgt ervoor dat u uw dienstverlening naar een nog hoger niveau tilt. 

Kandidaatjourney: op maat gemaakt voor uw bedrijf 

Nadat de kandidaat telefonisch contact heeft gehad gaan we verder in het sollicitatieproces. Deze wordt helemaal aangepast op uw wensen en behoeften. Denk hierbij aan verschillende testen die we afnemen, het starten met een vooropleiding óf het uitvragen van casussen bij de kandidaat. 

Indien de kandidaat geschikt blijkt te zijn voor uw bedrijf gaan we over naar de onboarding. Deze wordt ingericht via de Timing app op basis van uw wensen én we doen daarnaast nog een  live onboarding waarbij we de medewerker een warm welkom heten bij Timing en uw bedrijf. Met dit proces hebben we een verbetering gezien van maar liefst 10% in de startratio.

Vervolgens start de medewerker bij uw bedrijf en zullen wij door middel van meerdere contactmomenten in de eerste periode meehelpen aan een zachte landing.  

Nadat deze onboarding is afgerond en we deze door middel van een evaluatie hebben besproken en afgesloten, kijken we naar de wensen en mogelijkheden van de medewerker voor wat betreft verdere opleiding of training. Dat zorgt voor binding met uw bedrijf (en natuurlijk voor een nog betere service naar uw klanten). 

Behoud van uw medewerkers: verhoog de betrokkenheid

Uw medewerkers verdienen aandacht, zij zijn de basis van uw dienstverlening. Betrokkenheid zorgt voor binding. Wij ondersteunen daarom met gepersonaliseerde pool-overleggen, waarbij we samen met management/leidinggevenden bespreken wat uw medewerkers nodig hebben. Op basis daarvan worden er zogenaamde zorg-gesprekken gevoerd met uw medewerkers. De verbinding die we leggen zorgt voor het verlagen van de uitstroom en verlenging van de verblijfsduur van uw medewerkers. Onze bewezen best practice met Vitens spreekt voor zich, waar de verblijfsduur van de medewerkers aanzienlijk hoger is dan gemiddeld in de branche. 

Een tekort aan persoonlijke aandacht en mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling kan de motivatie van het personeel verminderen, de prestaties beïnvloeden en een hoog verloop veroorzaken. Daarom zorgen wij dat iedere kandidaat voor aanvang van de start wordt meegenomen in een ‘Welkom bij Timing Klantcontact’ meeting, zodat medewerkers voorafgaand aan de onboarding bij uw bedrijf al worden meegenomen in wat hun te wachten staat. Zo zorgen we er voor dat de startratio verhoogd met 10%. Naast deze meeting wordt de medewerker in onze onboardingsapp al verder geïnformeerd en meegenomen in wat er zal volgen. Wij kunnen de app volledig aanpassen naar uw wensen, zodat de medewerker te allen tijde goed ingelicht is. 

Of uw medewerkers nu lang of kortere tijd in dienst zijn, we bieden alle mogelijkheden om uw personeel aan u te binden. Dat betekent dat wij faciliteren in flexibiliteit, maar ook bereid zijn uw medewerkers voor onbepaalde tijd in dienst te nemen. 

Duurzame inzetbaarheid

Voor sommigen medewerkers kan het callcenterwerk gezien worden als een tussenstap en niet als een lange termijn carrière. Dat kan zorgen voor een gebrek aan motivatie en betrokkenheid en zorgt daarnaast voor een hoger verloop. Het repetitieve karakter van callcenterwerk, samen met hoge prestatiedoelen en klantinteracties, kan leiden tot stress, burn-out en algemene vermoeidheid bij personeel. Samen met u sturen we op duurzame inzetbaarheid en adviseren we u rondom behoud van personeel. 

Experts op ieder terrein

Of het nu gaat om advies over juridische, verzuim of andere aan regelgeving gerelateerde vraagstukken: we hebben alle adviseurs in huis. Onze medewerkers zijn gespecialiseerd in het bieden van maatwerk oplossingen en advies. Zij worden ondersteunt door juristen en case managers die experts zijn op hun vakgebied. 

Als wij op zoek gaan naar de beste kandidaat voor uw bedrijf zal deze actie worden uitgevoerd door de afdeling Timing klantcontact recruitment. Hier wordt door onze gespecialiseerde klantcontact recruiters de beste match gemaakt en via verschillende searchkanalen gezocht naar een nieuwe collega. Zij zijn onder andere gespecialiseerd in het afnemen van een sollicitatiegesprek, casussen maar ook verschillende testen. Zij worden ondersteund door verschillende afdelingen zoals marketing, digital en opleidingen.  

Nadat de kandidaat zijn / haar onboarding heeft afgerond gaat het kandidatenbeheer over naar de backoffice. Daar werken gespecialiseerde medewerkers die zich richten op het behoud, oplossen van juridische casussen en afhandeling van administratie en relatiebeheer van de medewerker. Dit doen zij met behulp van de afdelingen juridische zaken, verzuim en crediteuren/debiteuren. 

Zij gingen u voor:

Meer weten?

Weten wat we precies voor u kunnen betekenen? Vraag gerust, vrijblijvend een persoonlijk (advies)gesprek aan via onderstaand formulier. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op! Wist u dat we u ook een payrollconstructie kunnen aanbieden voor uw medewerkers? Klik op de button om hier meer over te lezen.

Image

Kom in contact