De callcenter branche kent pieken en dalen. Medewerkers stromen in en uit in rap tempo en de steeds ingewikkelder wordende wet- en regelgeving maakt het er niet makkelijker op. Timing heeft speciaal voor deze branche en specifieke behoeften, een dienstverlening ontwikkeld: Klantcontact Services. Een service opgericht en afgestemd op de specifieke behoefte van de callcenter branche: structurele flexibiliteit op een (kosten)efficiënte manier.
Want: de markt en wetgeving veranderen continu. Samen bekijken we waar er aanpassingen moeten komen en passen we de dienstverlening aan daar waar op dat moment de behoefte aan is. Denk hierbij aan flexibiliteit in contractvorm of in de dienstverleningsvorm: uitzenden, detacheren of payroll. Voor payroll hebben we de dienst Timing Contact Center Services.
Waarom kiezen voor Timing Klantcontact?
- Ervaring en maatwerk
- Bespaar tijd en kosten
- Snel de juiste kandidaat (15.000 kandidaten in database)
- Kandidaatjourney: op maat gemaakt voor uw bedrijf
- Training op maat voor betere resultaten
- Aandacht verhoogt het startratio en verlaagt de uitstroom
- Gespecialiseerd advies op maat
Zij gingen u voor:
Ervaring en maatwerk
We hebben 30 jaar ervaring in de klantcontact branche, zowel binnen inhouse als facilitaire contactcentra. Onze medewerkers kennen de branche goed en weten goed in te spelen op waar de behoefte ligt. Onze klanten geven aan ons te erkennen als een partner die meedenkt in de behoefte.
De markt en wetgeving verandert continu. Samen bekijken we waar er aanpassingen moeten komen en passen we de dienstverlening aan daar waar op dat moment de behoefte aan is. Denk hierbij aan flexibiliteit in contractvorm of in de dienstverleningsvorm (uitzenden, detacheren of payroll).
Bespaar tijd en kosten
Het wervingsproces begint vaak bij de aanvraag van nieuwe medewerkers. Daarbij komen hoge kosten om de hoek kijken. Denk aan het adverteren van de vacatures, de selectieprocedures, contractonderhandelingen en het onboardingsproces. Naast de kosten, vergt dit ook veel tijd van een HR afdeling.
Door alle personeel gerelateerde diensten onder één dak aan te bieden, wordt het beheer en de coördinatie van werving, training, salarisadministratie, HR-ondersteuning en andere diensten gestroomlijnd. Zo heb je één centraal punt voor al jouw vragen. Dat is niet alleen fijn, maar zorgt ook voor algehele efficiëntie in tijd en kosten.
HR-managers en leidinggevenden krijgen een specifiek aanspreekpunt voor verschillende personeelsbehoeften. Door het uitbesteden van personeel gerelateerde activiteiten aan een enkele dienstverlener, heb jij meer tijd en focus voor de kernactiviteiten, zoals klantenservice en operationele verbeteringen.
Snel de juiste kandidaat (15.000 beschikbare kandidaten)
Timing Klantcontact ontzorgt contactcenters door jouw gehele werving & selectieproces uit handen te nemen. Ons recruitmentteam dat gespecialiseerd is in klantcontact werkt landelijk vanuit een centrale werkplek in Utrecht. Wij richten ons volledig op het vinden van de juiste kandidaat. Wij luisteren zowel naar jouw wensen en behoeften als naar die van de kandidaten. Zo zorgen we voor een duurzame match. En die vinden we snel! Onze database bestaat uit ruim 15.000 beschikbare kandidaten met een achtergrond in de contactcenter branche.
Timing Klantcontact is onderdeel van familiebedrijf PROMAN, een grote Franse speler in de recruitment branche met meer dan 1000 kantoren wereldwijd. Naast ons Nederlands netwerk heeft Timing Klantcontact dus ook mogelijkheden voor wervingen in andere landen.
De snelste opvolging dankzij slimme tools
Dankzij ons innovatieve sollicitatiealarm, krijgen wij direct een melding wanneer een kandidaat solliciteert. Omdat we zo snel kandidaten opvolgen, zijn we de concurrentie net een stapje voor én geven we de kandidaat meteen de juiste aandacht. Met als resultaat: een nog hogere kans op de juiste match voor jou. Ons sollicitatiealarm zorgt voor een verhoging van maar liefst 25% in het daadwerkelijk te spreken krijgen van een potentiële kandidaat.
"Ik heb net pas gesolliciteerd en ik word nu al gebeld door jullie, wat snel maar wel fijn!"
Kandidaatjourney: voor de hoogste startratio
Nadat we de telefonisch contact hebben gehad met een nieuwe kandidaat, gaan we verder in het sollicitatieproces. Deze wordt helemaal aangepast op jouw wensen en behoeften. Denk hierbij aan verschillende testen die we afnemen, het starten met een vooropleiding óf het uitvragen van casussen bij de kandidaat.
Indien hij of zij geschikt blijkt te zijn voor jouw bedrijf, gaan we over naar de onboarding. Deze richten we in via de Timing app op basis van jouw wensen én we doen daarnaast nog een live onboarding waarbij we de medewerker(s) een warm welkom heten bij Timing en bij jou. Met dit proces hebben we een verbetering gezien van maar liefst 10% in de startratio!
Vervolgens start de medewerker bij jou en helpen wij mee aan een zachte landing door middel van meerdere contactmomenten in de eerste periode.
Nadat deze onboarding is afgerond en we deze door middel van een evaluatie hebben besproken en afgesloten, kijken we naar de wensen en mogelijkheden van de medewerker voor wat betreft verdere opleiding of training.
Training op maat voor betere resultaten
We laten het niet alleen bij de werving & selectie van nieuwe medewerkers, we zetten ook in op ontwikkeling van de al werkende medewerkers. We geloven in de kracht van gepersonaliseerde trainingen. Door op maat gemaakte trainingen aan te bieden verzekeren we je van de beste begeleiding van jouw medewerkers. Dat zorgt voor binding met jouw bedrijf en natuurlijk voor een nog betere service naar jouw klanten.
Aandacht verhoogt het startratio en verlaagt de uitstroom
Aandacht verhoogt het startratio en verlaagt de uitstroom
Verminder verloop, verhoog betrokkenheid en verbeter prestaties. Onze persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat jouw medewerkers zich vanaf dag één thuis voelen. Met een persoonlijke onboarding - die de startratio met 10% verhoogt, regelmatige gesprekken en flexibele inzetmogelijkheden binden we medewerkers aan jouw organisatie. Net als bij Vitens, waar we de verblijfsduur aanzienlijk hebben verlengd, vraag ons er gerust naar!
Duurzame inzetbaarheid
Voor sommigen medewerkers kan het callcenterwerk gezien worden als een tussenstap en niet als een lange termijn carrière. Dat kan zorgen voor een gebrek aan motivatie en betrokkenheid en zorgt daarnaast voor een hoger verloop. Daarnaast kan het repetitieve karakter van callcenterwerk, samen met hoge prestatiedoelen en klantinteracties, leiden tot stress, burn-out en algemene vermoeidheid bij personeel. Onze medewerkers zijn getraind in het opvangen van dit soort signalen. Samen met jou sturen we op duurzame inzetbaarheid en adviseren we je rondom behoud van medewerkers.
Gespecialiseerd advies op maat
Of het nu gaat om advies over juridische, verzuim of andere aan regelgeving gerelateerde vraagstukken: we hebben alle adviseurs in huis. We helpen je graag met maatwerk oplossingen en advies, eventueel ondersteunt door juristen en case managers die experts zijn op hun vakgebied.
Als wij op zoek gaan naar de beste kandidaat voor jou, zal deze actie worden uitgevoerd door de afdeling Timing klantcontact recruitment. Hier wordt door onze gespecialiseerde klantcontact recruiters de beste match gemaakt en via verschillende searchkanalen gezocht naar een nieuwe collega. Zij zijn onder andere gespecialiseerd in het afnemen van een sollicitatiegesprek, casussen maar ook verschillende testen. Zij worden ondersteund door verschillende afdelingen zoals marketing, digital en opleidingen.
Nadat de kandidaat zijn of haar onboarding heeft afgerond gaat het kandidatenbeheer over naar de backoffice. Daar werken gespecialiseerde medewerkers die zich richten op het behoud, oplossen van juridische casussen en afhandeling van administratie en relatiebeheer van de medewerker. Dit doen zij met behulp van de afdelingen juridische zaken, verzuim en crediteuren/debiteuren. Zo garanderen we jou de beste hulp.
Meer weten?
Weten wat we precies voor je kunnen betekenen? Vraag gerust, vrijblijvend een persoonlijk (advies)gesprek aan via onderstaand formulier. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op! Wist je dat we ook een payrollconstructie kunnen aanbieden voor jouw medewerkers? Klik op de button om hier meer over te lezen.