• Wij zijn Timing
  • Contact

Interview met Wilmer

Image

Wilmer (25) - CRO/Campagne Marketeer bij Timing

Dit jaar bestaat Timing 25 jaar. In 1994 werd Timing opgericht met de ambitie een serieuze speler in de Nederlandse uitzendbranche te worden. En dat is gelukt! In dit jubileumjaar mag Timing namelijk vieren dat het de nummer 3 uitzendorganisatie van Nederland is. Maar uiteindelijk draait het bij Timing om de opdrachtgevers, de flexkrachten en werknemers. Dit jaar gaan we met 25 andere 25-jarigen in gesprek. Wat zijn hun dromen en ambities?

Wilmer werkt op het hoofdkantoor van Timing en hij is verantwoordelijk voor de online werving van flexkrachten. Elke dag leert hij weer wat bij over digital marketing of over de uitzendbranche en daar geniet hij volop van.

Kun je wat over jezelf vertellen?

“Hiervoor werkte ik, na mijn stages, bij een webshop voor de ‘Doe-het-zelver’. Ik zag de vacature voor Online Marketeer bij Timing voorbij komen en toen heb ik meteen gesolliciteerd. De uitzendbranche heeft namelijk altijd al mijn interesse gehad. Als CRO/Campagne Marketeer probeer ik met mijn collega’s van de afdeling Digital zoveel mogelijke relevante sollicitanten te vinden voor vacatures. Dit doen we vooral online.

Het ene bedrijf heeft wel 50 nieuwe personen nodig voor eenzelfde functie. Het andere bedrijf heeft net zoveel personen nodig maar voor verschillende functies. En bij weer een ander bedrijf hebben ze maar één persoon nodig. Wij proberen in elk geval zoveel mogelijk mensen op de juiste plek te krijgen en ze zo snel mogelijk aan een baan te helpen.”

Wat maakt jouw werk zo leuk?

“Ik zag meteen dat er binnen Timing veel kansen zijn voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Je leert hier binnen het bedrijf veel, omdat er veel kennis om je heen is. Daarbij doe ik veel kennis op via mijn collega’s die al lang in de uitzendbranche actief zijn. Het is prettig om met hen te sparren over bepaalde zaken. Zij hebben namelijk vakinhoudelijk veel kennis en ervaring in huis. Ik leer zowel veel van het online marketing vak als van de uitzendbranche.

En ik vind de vrijheid die je krijgt heel prettig. Als je goede ideeën hebt, dan krijg je de vrijheid om die ideeën uit te werken. Ook daar leer je namelijk weer veel van.”

 

"Binnen Timing zijn er veel kansen voor persoonlijke groei en ontwikkeling"

Image

Wat wilde je als kind eigenlijk worden?

“Mijn opa was melkveehouder. Ik vond niets leuker dan bij hem op het bedrijf te zijn, mee te helpen en lekker buiten te zijn. Dus ik wilde ook boer worden. Ook heb ik korte tijd overwogen bij de politie te gaan. Vroeger zei ik namelijk dat ik nooit achter een bureau wilde zitten, maar het kan raar lopen. Wat ik nu doe vind ik heel leuk en daar ben ik tijdens mijn studie geleidelijk achter gekomen. Tijdens mijn hbo-opleiding heb ik allerlei facetten van nieuwe media leren kennen. In het tweede jaar kun je je specialiseren. Ik koos voor digital marketing en ben daarna verder het online marketingvak ingerold door mijn stage.”

Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?

“Dat je niet moet gaan zitten afwachten tot je dingen aangereikt krijgt. Toon initiatief en aanpakken die handel! Dit past trouwens ook heel goed bij de mentaliteit van Timing. En het is belangrijk dat je laat zien wat jijzelf en je team bereiken. Daar mag je best trots op zijn. Mijn advies aan anderen is om niet alles te willen doen. Soms is het ook goed om je op een ding te focussen en dat dan zo goed mogelijk te doen.”

Waar zie jij jezelf over 25 jaar?

“Dat is best moeilijk om te bedenken als je nog maar 25 bent, vind ik. Maar stel dat ik dan nog steeds bij Timing werk. Dan bestaat mijn huidige functie niet meer. Ik ben dan waarschijnlijk  in mijn functie meegegroeid met de technologie. Want de technologie is over 25 jaar ook heel anders. Het is alleen lastig nu al te voorspellen wat er precies gaat veranderen. Ik denk dat online personalisatie steeds belangrijker wordt. Alles wat je op internet gaat zien, gaat steeds beter passen bij jouw persoonlijke voorkeuren. Over tien jaar weten we alweer zoveel meer van mensen en dat allemaal gewoon via internet maar ook op straat of in de supermarkt.”