Interview met Luca Schwartz
Luca Schwartz (25) werkt als Sales Representative bij Timing
Dit jaar bestaat Timing 25 jaar. In 1994 werd Timing opgericht met de ambitie een serieuze speler in de Nederlandse uitzendbranche te worden. En dat is gelukt! In dit jubileumjaar mag Timing namelijk vieren dat het de nummer 3 uitzendorganisatie van Nederland is. Maar uiteindelijk draait het bij Timing om de opdrachtgevers, de flexkrachten en werknemers. Dit jaar gaan we met 25 andere 25-jarigen in gesprek. Wat zijn hun dromen en ambities?
Kun je wat over jezelf vertellen?
“Ik werk nu 1 jaar bij Timing. Een jaar geleden ben ik hier via een kennis terecht gekomen. Ik hou mij voornamelijk bezig met het verbinden van nieuwe klanten aan Timing. Ik vind het erg gaaf als dat lukt en daar dan een succesvolle samenwerking van weet te maken. Ik hou mij veel bezig met commercieel bellen. Daarnaast vind ik het altijd een leuke uitdaging om die klant binnen te halen.”
Wat maakt jouw werk zo leuk?
“Het leuke aan Timing vind ik dat er echt wordt gekeken naar wat je als persoon leuk vindt om te doen en waar je de meeste energie van krijgt. Ik was eerst werkzaam als intercedent, maar later sprak ik mijn saleswensen uit. Kort daarna kon ik aan de slag als Sales Representative en nu zit ik in een functie die ik écht leuk vind. Het leuke aan deze baan is dat je eigenlijk als ondernemer binnen Timing werkt. Ik heb mijn eigen klantenportefeuille, die ik zelf mag bewerken. Ik ben er vrij in om de benadering te kiezen die voor mij het beste voelt. Dit vind ik echt heel tof aan mijn werk!”
"Timing kijkt naar wat je als persoon kan en leuk vindt om te doen"
Wat wilde je als kind eigenlijk worden?
“Ik wilde vroeger altijd al mijn eigen bedrijf hebben. Dat wil ik nog steeds, daarom volg ik nu naast mijn baan bij Timing de deeltijdopleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam.”
Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?
“Het beste werkgerelateerde advies dat ik ooit heb gekregen, heb ik van mijn huidige manager Harry van den Heuvel gehad. ‘Kijk altijd naar wat je zelf beter had kunnen doen in een situatie en trek daar je les uit’, zei hij. Ook heb ik het advies gehad: ‘Je hoeft niet meteen de eerste keer te scoren, zolang je maar een goede indruk hebt achtergelaten en de klant je altijd terug zal bellen om zaken te doen.’ Mijn advies voor flexkrachten is dan ook: Zorg dat je altijd op je eerste kennismaking een goede indruk maakt, want een eerste indruk maak je maar één keer.”
Waar zie jij jezelf over 25 jaar?
“Ik zie mijzelf over 25 jaar met een eigen onderneming. Ik heb altijd al de droom gehad om te ondernemen en dat ga ik zeker doen. Ik ben van plan om een bedrijf in de recruitmentbranche te starten, maar geen uitzend- of wervingsbureau hoor. Privé lijkt het mij mooi om een huis in een warm land te hebben. Ik hou van reizen, lekker weer en het strand. Ik ben benieuwd wat de komende 25 jaar mij gaan brengen!”