Pakjerust en ontspan.png

Het einde van 2019 nadert. In de allermooiste tijd van het jaar willen wij van Timing jou bedanken voor jouw enthousiasme, energie, betrouwbaarheid en het vertrouwen in ons. Maar keihard werken vraagt natuurlijk ook om keihard ontspannen. Een moment van rust pakken. Wij hebben een aantal relaxtips voor jou op een rijtje gezet, zodat je kan ontspannen en het nieuwe jaar fris en fruitig kan beginnen.

Tip 1. Luister muziek

Al jaren wordt er onderzoek gedaan naar de rol van muziek om te ontspannen, maar stressspecialisten deden wel een hele bijzondere ontdekking. Het nummer Weightless van de band Marconi Union is namelijk het meest ontspannende lied ter wereld. Het continue ritme van 60 tot 70 beats per minuut zorgt ervoor dat je hersengolven en hartritme zich aanpassen aan het ritme van de muziek. Waar wacht je op? Zet (rustige) muziek aan Γ©n ontspan!

Tip 2. Lachen is gezond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Is dit jouw motto? Dan ben je vast erg gelukkig. Van lachen word je namelijk blij. Daarnaast vermindert het stress, depressie, bezorgdheid en slapeloosheid. Al even niet gelachen? Kijk dan een grappige film en je kunt helemaal ontspannen. Van ons krijg je gratis een Netflix-tip, namelijk A Bad Moms Christmas. Dat wordt lachen tijdens de kerstdagen!

Tip 3. Yoga is erg gezond

Het gebeurt steeds vaker dat mensen door hun huisarts worden doorverwezen naar yoga, omdat het echt helpt bij een burn-out en stressklachten. Maar het helpt ook om even lekker te ontspannen. Met yoga controleer je je ademhaling en ontspan je je spieren, waardoor je vermoeidheid, depressie en angst kan bestrijden. Je kunt het altijd proberen, toch? Wie weet vorm jij jezelf straks in de Gedraaide Schaar of de Eenbenige Neerwaartse Hond.

Tip 4. Een goede nachtrust

Een goed begin, is het halve werk. Zorg ervoor dat je niet met het verkeerde been uit bed stapt. Een goede nachtrust is namelijk erg belangrijk voor je. Slaap je slecht, dan is de kans groot dat je sneller gestrest raakt. Het is ook belangrijk dat je overdag een aantal keer je rust pakt. Ga bijvoorbeeld in de pauze even naar buiten of verwen jezelf met een goede kop koffie of thee.

Tip 5.Β Negeer je telefoon

Volgens onderzoek van de Britisch Pyschological Society raken mensen in de stress als ze constant hun telefoon checken. Dit komt omdat mensen zich genoodzaakt voelen om de hele tijd op de hoogte te blijven van wat er in hun sociale leven gebeurt. Het is dus zeker goed om af en toe je telefoon te negeren. Leg hem bijvoorbeeld in een kast, zodat je hem even vergeet. Het maakt dan ook niet meer uit of je de berichtjes meteen leest of een paar uur later.