Timing Contact Center Services

Vrijwel nergens is de continue vraag naar nieuwe medewerkers zo hoog als in de Contact Center Services branche. De hoge behoefte aan flexibiliteit in combinatie met de nieuwe wet- en regelgeving vraagt veel van werkgevers. Het is nu extra lastig om een goede balans te houden tussen personeelskosten en opbrengsten.

Image

Timing speelt hier op in met een dienst specifiek voor contact centers: Timing Contact Center Services (TCCS).

Download onze whitepaper over payroll en de tijdswinst die je er mee kunt boeken als HR-professional nu door onderstaand formulier in te vullen.

DE VOORDELEN VAN PAYROLL VIA TCCS

De WAB (Wet arbeidsmarkt in balans) vereist veel meer administratieve handelingen en juridische kennis van een HR afdeling. Met TCCS als uitbreiding op de uitzenddienstverlening ondersteunt Timing contact centers juist op dit gebied. De belangrijkste voordelen:

  • Contractvorm en -beheer op maat;
  • Beheersbare risico's bij verzuim, leegloop en ontslag;
  • Eén direct contactpersoon voor al je HR-zaken;
  • Behoud van flexibiliteit, gegarandeerd WAB-proof;
  • Volledig digitaal dus maximale ontzorging op HR-gebied;
  • Managementinformatie die jouw organisatie helpt groeien;
  • Volledige juridische ondersteuning op het gebied van HRM;
  • Een juiste balans tussen vaste en flexibele medewerkers.
Image

Gewoon goed geregeld

"Timing heeft jarenlange ervaring als uitzender in de contact center branche en is volledig ingericht op het overnemen van werkgeverslasten. Daarom kunnen we met TCCS payroll aanbieden die gewoon goed geregeld is, geheel conform de WAB en de WFC cao.” Berrie van Gils, Manager New Business

Hoge administratieve flexibiliteit

In sommige contactcenters kunnen piekmomenten in de vraag naar personeel leiden tot een verhoogde doorloop van werknemers, bijvoorbeeld tijdens vakantieperiodes, speciale promoties of projectgebonden drukte. Deze snelle veranderingen in personeelsbestanden kunnen de administratieve belasting vergroten. 

De contactcenterbranche staat bekend om een aanzienlijk personeelsverloop. De voortdurende instroom en uitstroom van personeel veroorzaken een aanzienlijke administratieve last voor HR-afdelingen. Elke nieuwe medewerker vereist werving, onboarding, training, en administratieve verwerking, terwijl het vertrekkende personeel moet worden uitgeschreven, contracten moeten worden beëindigd en eventueel vervangen. 

Het beheren van de administratie voor een groot aantal medewerkers, elk met verschillende contracten, roosters en individuele vereisten, vergroot de complexiteit van de personeelsadministratie. 

Elke wijziging in het personeelsbestand vereist de juiste documentatie en naleving van wet- en regelgeving. Dit omvat het opstellen van nieuwe contracten, het bijhouden van personeelsgegevens, en het waarborgen van naleving van arbeidsrechtelijke vereisten. Ook als het gaat om het vastleggen van documentatie en compliance zorgt Timing Klantcontact dat dit volgens de geldende wet- en regelgeving verloopt.  

Bij Timing zijn we gewend aan grote in- en uitstroom werkzaamheden. Aan ons heeft u een sterk team. We nemen de volledige administratie uit handen en voeren alle wijzigingen op tijd door. 

Behoud van uw personeel: verhoog de betrokkenheid

Uw medewerkers verdienen de aandacht, zij zijn de basis van uw dienstverlening. Bij Timing zijn we ervan overtuigd dat betrokkenheid zorgt voor binding. Wij ondersteunen daarom met gepersonaliseerde pool-overleggen, waarbij we samen met management/leidinggevenden bespreken wat uw medewerkers nodig hebben. Op basis daarvan worden er zogenaamde zorg-gesprekken gevoerd met uw medewerkers. De verbinding die we leggen zorgt voor het verlagen van de uitstroom en resulteert in een langere verblijfsduur van uw medewerkers. Onze bewezen best practice met Vitens spreekt voor zich, waar de verblijfsduur van de medewerkers aanzienlijk hoger is dan gemiddeld in de branche. 

Een tekort aan persoonlijke aandacht en mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling kan de motivatie van het personeel verminderen, de prestaties beïnvloeden en een hoog verloop veroorzaken. Daarom zorgen wij dat iedere kandidaat voor aanvang van de start wordt meegenomen in een welkomstmeeting, zodat medewerkers voorafgaand aan de onboarding bij uw bedrijf al worden meegenomen in wat hun te wachten staat. Zo zorgen we er voor dat de startratio verhoogd met 10%. Naast deze meeting wordt de medewerker in onze onboardingsapp al verder geïnformeerd en meegenomen in wat er zal volgen. Wij kunnen de app volledig aanpassen naar uw wensen, zodat de medewerker te allen tijde goed ingelicht is. 

Of uw medewerkers nu lang of kortere tijd in dienst zijn, wij bieden alle mogelijkheden om hen aan u te binden. Dat betekent dat wij faciliteren in flexibiliteit, maar ook bereid zijn uw medewerkers voor onbepaalde tijd in dienst te nemen.

Duurzame inzetbaarheid

Voor sommigen medewerkers kan het callcenterwerk gezien worden als een tussenstap en niet als een lange termijn carrière. Dat kan resulteren in een gebrek aan motivatie en betrokkenheid en veroorzaakt een hoger verloop. Het repetitieve karakter van callcenterwerk, samen met hoge prestatiedoelen en klantinteracties, kan leiden tot stress, burn-out en algemene vermoeidheid bij personeel. Samen met u sturen we op duurzame inzetbaarheid en adviseren we u rondom behoud van personeel. 

Bespaar tot 5% op personeelskosten met payroll

Wij bieden niet alleen uitstekende payroll-diensten aan, maar we kunnen ook trots zijn op een bewezen kostenbesparing van 5%. Dit betekent meer financiële ruimte voor uw kernactiviteiten. 

Meer weten?

Weten wat TCCS voor u kan betekenen? Vraag gerust, vrijblijvend een persoonlijk (advies)gesprek aan via onderstaand formulier. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op!