26 sep '18

Het klinkt als een paradox, maar niets is minder waar. Juist in de dynamische wereld van (uitzend-)werk, is aandacht voor duurzame inzetbaarheid extra belangrijk. Maar hoe integreer je dit in de drukke dagelijkse praktijk? Met het project Fit voor Flex wil STOOF, het opleidingsfonds van de uitzendbranche,samen met uitzenders de bewustwording van duurzame inzetbaarheid vergroten.

Het eerste project, waaraan vijf uitzenders deelnamen, is net afgerond. Het vervolg start in september. Chantal Huinder, projectmanager bij STOOF (Stichting Opleiding & Ontwikkeling Flexbranche): “De dynamiek in de wereld van werk treft juist uitzendkrachten. Deze groep heeft flexibele arbeidsrelaties, is vooral praktisch opgeleid en minder snel geneigd de eigen regie te pakken. Kortom, een groep voor wie bewustwording van duurzame inzetbaarheid extra belangrijk is en daar ook best wat steun bij kan gebruiken.”


Fit voor Flex wil uitzendkrachten, intercedenten en opdrachtgevers bewuster maken van duurzaamheid en uitzendkrachten stimuleren hier ook zelf mee aan de slag te gaan. Timing was één van de deelnemende organisaties. Meer lezen over dit mooie project? Klik op de link hieronder!