4 okt '16

Automatisering verandert de manier waarop we werken. Innoveren is dus noodzakelijk, anders doe je straks niet meer mee. Hoe pakt jouw organisatie dat aan? Neem een voorschot op de toekomst en leer van deze vier voorlopers. Zij zijn alvast begonnen! 

"If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito."

Jeroen Heydendael – Strateeg TamTam (part of Dept)

"Als MKB’er ben je juist klein genoeg om slagvaardig te innoveren en vaak groot genoeg om impact te maken. Innovatie zit in de situatie waarin je jezelf dwingt om krachtige keuzes te maken, juist daarin zijn MKB’ers goed. Focus tot in het extreme op welk resultaat je wilt bereiken, werk in kleine stapjes.
Heb je een dag geen resultaat, kijk dan wat je geleerd hebt en doe daar morgen iets mee. Als je elke dag 1% innoveert dan ben je binnen één jaar 365% verbeterd;) En schrik niet: als je alles onder controle hebt, innoveer je niet hard genoeg!"

"Begin met doen"

Marc Ankersmid – Directeur/Strateeg Emotion

"Begin met doen. Denk klein! 
Verander kleine dingen en kijk wat er gebeurt. En zet dan gewoon weer je volgende kleine stap."

Foto

Guus Meulendijks - Founder B.Amsterdam

"Begin"

“Veel mooie ideeën komen niet verder dan de ideeënfase en krijgen nooit de kans om het daglicht te zien. Het zetten van de eerste stap wordt ervaren als een hoge drempel. Mensen zitten vaak vol met ideeën, maar de kennis of ondernemerschap om echt iets op te zetten, ontbreekt. 

Dus, hoe begin je? Ga zo snel mogelijk valideren of je klant wel op jou idee zit te wachten. Zoek naar de mogelijkheden om zonder eigenaarschap van mensen en dingen te beginnen. Werk samen met personen die qua skills met jou en je doelen matchen en richt je op snelle en probeer zo snel mogelijk te starten met eerste versie van je product of dienst. Zo verlaag je voor jezelf de drempel en kun je echt onafhankelijk beginnen! Zodat je nog sneller en makkelijker je idee concreet uit kunt werken. Initiatieven zoals B. Amsterdam zouden jou als ondernemer hierin kunnen ondersteunen."

"Think Big"

Guus Meulendijks – Founder B.Amsterdam

“Kom je er niet uit en loop je vast? Denk groter. Grote zaken krijgen zaken makkelijker voor elkaar en creëren meer impact. Stel jezelf de vraag ‘hoe kan ik het nog groter maken?’ Betrek meer mensen, zodat je meer waarde kunt toevoegen. Des te groter je kans van slagen. Het is makkelijker om een trein rijdend te houden dan het op gang te brengen. De eerste meters zijn lastig, maar als je eenmaal op weg bent kun je de snelheid erin houden. Krijg je iets niet voor elkaar dan je ballast eraf gooien, maar je kunt ook een grotere locomotief gebruiken! Think big."

 

 

Een ondernemer begint niet met vernieuwen maar ís de vernieuwer.

Tim Nijland – Eigenaar VR-Expert

Ondernemen is vooruitkijken, luisteren naar de markt en inspiratie zoeken binnen én buiten je vakgebied. Wees niet bang om te vallen. De meest duurbetaalde fouten zijn de wijste lessen. '

Foto

Fred Wittelings, Manager Business Development Timing FWD>>

"Begin met waarom in plaats van wat"

“Begin met het bedenken van het ‘waarom’ van de nieuwe propositie in plaats van ‘wat’ het moet doen. Leuk dat het uiteindelijk doet wat je bedacht had, maar zit daar echt iemand op te wachten? 
Houd daarnaast de bouwplannen van jouw nieuwe waarde propositie zo simpel mogelijk. Zaken worden vaak vanzelf al ingewikkeld. Ga dus geen data-driven drones, die via de Blockchain opladen, ontwikkelen. Neem een aantal bestaande ingrediënten waarmee jouw doelgroep bekend is, en voeg daar een nieuw element aan toe. 

Hierin kun je denken aan technologische innovaties zoals robotica of data. Maar ook sociale innovaties, zoals inclusive (innovaties voor de gehele maatschappij, ook voor mensen in de onderkant van de samenleving) of circular (deeleconomie) zijn upcoming.” 

Foto

Daarom zijn wij alvast begonnen.

Start direct met doen