25 jan '17

Timing gaat de komende twee jaar stapsgewijs haar vestigingen vernieuwen. Paul Haarhuis, Commercieel Directeur bij Timing, legt uit waarom.  

“De arbeidsmarkt verandert. Werkzoekenden hebben toegang tot steeds meer kanalen, waardoor ze gemakkelijk zelf vacatures kunnen zoeken, zonder afhankelijk te zijn van openingstijden en locaties. We merken dan ook dat werkzoekenden minder vaak op de vestiging komen omdat het zoeken naar vacatures steeds vaker online gebeurt; via internet, tablet of mobiel. Online en mobiel zorgt nu al voor 95% van al onze sollicitaties. Waar we elkaar dus eerst op de vestiging ontmoetten, gebeurt dat nu online. Daarom blijven we onze online beleving continu verbeteren.

Maar daarnaast blijft ook het persoonlijke contact met flexkrachten voor ons heel belangrijk, want er zijn nu eenmaal zaken die alleen persoonlijk geregeld kunnen worden. De vestiging blijft daarom een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. Om deze beter aan te laten sluiten op de veranderde wensen, gaan we de komende twee jaar stapsgewijs onze vestigingen vernieuwen. 

Naast de online mogelijkheden, zoals onze app en website die natuurlijk 24/7 bereikbaar zijn, kiezen we in de grotere steden voor locaties aan de rand van het centrum die goed bereikbaar zijn per auto en openbaar vervoer en met goede parkeermogelijkheden. Doordat er meer ruimte is, openen we daar grotere vestigingen waar we veel efficiënter kunnen werken. In de kleinere steden gaan we juist op zoek naar locaties waar flexkrachten ons nodig hebben of waar ze toch al moeten zijn. Daar vestigen we ons bijvoorbeeld in de buurt van een station, supermarkt of Werkplein.

We komen met onze dienstverlening dus veel meer naar onze flexkrachten toe, in plaats van andersom. Waar we elkaar ook ontmoeten, online of op een vestiging, Timing wil het vinden van een uitvoerende baan steeds makkelijker en vooral slimmer maken. Zodat flexkrachten snel de baan vinden die bij ze past. Want daar gaat het tenslotte om.”