12 sep '16

Timing scherpt de merkstrategie aan. Uitvoerend werk zal de komende jaren door de opmars van slimme technologie veranderen. Dit vraagt flinke aanpassing van bedrijven en werknemers, maar ook van ons als flexleverancier. Wij zien de uitdaging om hier een belangrijke bijdrage aan te leveren. Door uitvoerend werk smarter te maken. Daarmee bouwen we verder aan onze ambitie om werk en alles eromheen makkelijker, sneller en vooral slimmer te maken. “We zien onszelf niet meer als die traditionele leverancier van uitvoerend personeel. Wij willen dat onze klanten en flexkrachten ons ervaren als de marktleider in uitvoerend werk met vernieuwingsdrift en lef”, aldus Paul Haarhuis, Commercieel Directeur van Timing. Om de aangescherpte strategie te onderstrepen lanceert Timing vandaag ook de nieuwe campagne ‘Kom maar op smart wereld!’

Paul Haarhuis: “Uitvoerend werk zoals we dat nu kennen, verandert. Door internet en technologische vernieuwing verdwijnen banen, maar ontstaan er ook nieuwe. Ook de manier waarop bedrijven en werkzoekenden elkaar vinden, verandert. Dit biedt enorme uitdagingen voor bedrijven en werknemers en ook voor ons als uitzendorganisatie. Wij willen voorop lopen bij het vormgeven van het uitvoerende werk van de toekomst en een belangrijke bijdrage leveren door uitvoerend werk en alles eromheen slimmer te organiseren, zodat zaken makkelijker kunnen en in minder tijd.”

Uitvoerend werk smarter maken
Ook bij de aangescherpte strategie blijft onze focus liggen op uitvoerend werk, vertelt Paul Haarhuis. “Om in deze veranderende markt concurrerend en succesvol inzetbaar te blijven moeten bedrijven en flexkrachten hun eigen bestaan hacken en vernieuwen. En dat geldt zeker voor de uitvoerende branches. Daar spelen we op in. Met de inzet van slimme technologie nemen we bestaande werkwijzen op de schop en introduceren we vernieuwingen waar het bedrijfsleven en ook onze flexkrachten mee vooruit kunnen.”

 

Foto

Slimmer kennismaken met toekomstige flexkrachten met virtual reality

Je moet niet over vernieuwing praten, je moet het gewoon doen!
De nieuwe merkstrategie is dus een logische stap. “We zien onszelf allang niet meer als die traditionele leverancier van uitvoerend personeel. We hebben de ambitie om uitvoerend werk smarter te maken. Om zo onze klanten en flexkrachten te helpen om te vernieuwen.” De boodschap van Timing aan klanten en flexkrachten is duidelijk: innoveren begint met doen. ”Dat geldt natuurlijk ook voor onszelf. Begin dit jaar hebben we Timing FWD>> opgestart. Een speciale bedrijfseenheid waar we werken aan verschillende innovaties. Hierin zoeken we bewust de samenwerking met startups en de nieuwe generatie ondernemers. Zo hebben we bijvoorbeeld de 360 graden rondleiding gelanceerd, waarmee bedrijven en werkzoekenden met een virtual reality bril op afstand met elkaar kunnen kennismaken. Ook online platform ASK&TASK voor microjobbing en matchplatform 100% werkzaam voor werkzoekenden met een arbeidsbeperking en werkgevers, zijn succesvolle innovaties uit de koker van Timing FWD>>. Lang niet alle initiatieven zullen de eindstreep halen, maar we zijn wel begonnen!“, aldus Paul Haarhuis.

Nieuwe campagne: Kom maar op smart wereld!
Ook de nieuwe campagne ‘Kom maar op smart wereld!’ start vandaag. Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hierdoor verandert de manier waarop we werken. Businessmodellen worden op z’n kop gezet en alles wordt smart. Bedrijven staan dus voor een uitdaging. “Om succesvol te blijven is het noodzakelijk om te blijven vernieuwen. Anders doet een ander het wel. Wij begrijpen dat dit in een continu, veranderende wereld een flinke uitdaging is. Dus willen wij onze klanten daar graag bij helpen. Met de nieuwe campagne blikken we vooruit op de smart wereld die eraan zit te komen en willen we onze klanten ‘besmetten’ met het lef om ook gewoon te gaan beginnen”, aldus Paul Haarhuis.

Vraag het ons!