29 sep '16

Timing uitzendteam werkt sinds een half jaar met een volledig geautomatiseerd managementinformatiesysteem waarmee bedrijven de inzet van flexarbeid binnen hun organisatie kunnen optimaliseren. Organisaties kunnen 24 uur per dag realtime informatie inzien en sturen op onder andere financiële, operationele en HR-gerelateerde data. Inmiddels is het nieuwe systeem het stadium van kinderziektes voorbij. “Met name HR-managers werken er veelvuldig mee,” aldus Paul Haarhuis, commercieel directeur bij Timing uitzendteam. Meer dan 300 bedrijven werken al met het online managementinformatiesysteem. De groei zet door, wekelijks komen er nieuwe gebruikers bij.

De uitzendbranche automatiseert in rap tempo en het geavanceerde managementinformatiesysteem van Timing past volledig binnen deze ontwikkeling. Inhurende bedrijven hebben met één druk op de knop direct toegang tot alle bedrijfsinformatie over de flexkrachten die zij inhuren. Bijvoorbeeld data over het gemiddelde verzuimpercentage, verder uitgesplitst naar individuele afdelingen om een goed vergelijk mogelijk te maken. Via het innovatieve managementinformatiesysteem van Timing kan ook in één oogopslag worden nagegaan hoe lang iemand als flexkracht voor eenzelfde bedrijf werkt en in welke functies. Hierdoor is de afdeling HR tijdig gewaarschuwd welke medewerkers in de fase terechtkomen waarin ze of recht hebben op een contract voor (on)bepaalde tijd of per wanneer ze recht krijgen op een transitievergoeding.

"Informatie is pas waardevol als je het ergens aan kunt spiegelen."

- Paul Haarhuis, commercieel directeur

Prestaties meetbaar maken

Het nieuwe systeem van Timing is een grote sprong voorwaarts in vergelijking met de handmatige overzichten waar het overgrote deel van alle organisaties nog mee werkt. Het grote voordeel van het managementinformatiesysteem van Timing is de mogelijkheid om data eenvoudig met elkaar te vergelijken. Het is daarnaast makkelijk om data van Timing te importeren in het eigen managementinformatiesysteem. Bedrijven hebben hierdoor een tool in handen om flexkrachten efficiënter binnen hun organisatie in te zetten. “Informatie is pas waardevol als je het ergens aan kunt spiegelen en gebruiken om zaken binnen de organisatie meetbaar te maken”, aldus Haarhuis. “Wij wilden dat onze klanten zelf kunnen beslissen welke data ze wanneer inzien. Dat is hiermee gelukt.” Van de bedrijven die het nieuwe systeem al gebruiken, zegt maar liefst 67 procent tevreden tot zeer tevreden te zijn over de mogelijkheid om realtime informatie op elk gewenst moment in te kunnen zien.

Tijdelijk werk slimmer organiseren

Het nieuwe managementinformatiesysteem past in de strategie van Timing om als uitzendorganisatie de best beschikbare technologie in te zetten om tijdelijk werk steeds slimmer te organiseren. Onder de noemer ‘Kom maar op Smart Wereld’ vaart de uitzendorganisatie een innovatieve koers die tot nieuwe producten en diensten leidt, zoals nu het online managementinformatiesysteem. “Binnen onze organisatie spreken we over ‘tinkering’, ofwel sleutelen of uitproberen”, zegt Haarhuis. “De manier waarop werk en tijdelijk werk worden georganiseerd verandert de komende jaren gigantisch, al weet niemand precies nog hoe. In zo’n klimaat van verandering zoeken wij naar vernieuwingen die aansluiten bij waar bedrijven behoefte aan hebben.” Het nieuwe managementinformatiesysteem van Timing wordt de komende maanden nog verder verbeterd. Dit gebeurt onder meer met behulp van feedback van alle bedrijven die ermee werken.

Vraag het ons!