21 mei '17

STOOF, het opleidingsfonds voor uitzendkrachten, lanceerde onlangs de nieuwe online tool 'Test Your Selfie'. Met deze tool kunnen jongeren kunnen testen of zij beschikken over soft skills die werkgevers belangrijk vinden. Zo kunnen ze zelf werken aan de gevraagde werkhouding en hun positie op de arbeidsmarkt versterken.

Bewustwording

Soft skills worden steeds belangrijker voor de arbeidsmarkt van morgen. Bovendien is jeugdwerkloosheid een zorgwekkend probleem in verschillende Europese landen. Daarom sloeg STOOF, samen met enkele Europese collega's (het VFU uit België , FSI uit Luxemburg en FAF.TT uit Frankrijk), de handen in elkaar en zette met Europese middelen (Erasmus+) een internationaal project op.

Onderzoek

De Katholieke Universiteit Leuven voerde, in opdracht van de initiatiefnemers, een onderzoek uit naar de perceptie van soft skills bij werkgevers en jongeren. Aan het onderzoek namen 500 werkgevers en ruim 1.200 jongeren deel. Uit de resultaten blijkt dat werkgevers en jongeren soft skills erg belangrijk vinden, maar ook sterk van mening verschillen wanneer het gaat over het beheersen van die skills.

Meer informatie over het onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven lees je hier.

Aan het werk met soft skills

Met deze tool kunnen jongeren zichzelf testen aan de hand van een aantal herkenbare situaties die zowel tijdens het solliciteren als bij het uitvoeren van werk vaak voorkomen. De Tool is te vinden op www.testyourselfie.eu en is voor alle jongeren beschikbaar, niet alleen voor uitzendkrachten.

 

 

Foto

jongeren kunnen via Test Your Selfie testen of zij beschikken over de gewenste soft skills

Stichting Opleiding & Ontwikkeling Flexbranche (STOOF) is het scholingsfonds voor de flexbranche. STOOF stimuleert, initieert en financiert opleidingen voor flexibele en vaste medewerkers binnen de flexbranche.