17 dec '15

Werknemers kiezen bij de overstap naar een nieuwe werkgever steeds vaker op basis van reputatie in plaats van geld. Het hebben en onderhouden van een sterk imago wordt voor organisaties hierdoor steeds belangrijker in de zoektocht naar goed personeel. Uitzendbureau Timing speelt in op deze gesignaleerde arbeidsmarkttrend met een eigen ‘Employer Branding’-tool. Organisaties krijgen hiermee online inzicht in hoe er over hen wordt gedacht en krijgen adviezen om hun reputatie te verstevigen.

Online imago
Onder aanvoering van generatie Y hechten werknemers steeds meer waarde aan de transparantie, openheid en authenticiteit van een organisatie. Met een eigen online tool voor ‘Employer Branding’ helpt uitzendbureau Timing organisaties te achterhalen of het online imago dat ze denken te hebben, klopt met de werkelijke beleving van werkzoekenden en ook of ze online voldoende vindbaar zijn voor potentiële werknemers. Hiermee speelt Timing in op een verandering op de arbeidsmarkt, namelijk dat de branding van een organisatie steeds meer van invloed is op de werkgeverskeuze van de werkzoekenden. Naarmate de arbeidsmarkt krapper wordt, wordt het voor organisaties belangrijker een aantrekkelijke werkgever te zijn.

Sleutelbegrippen voor een sterk merk
Volgens Timing zijn ‘vinden’ en ‘ervaren’ twee sleutelwoorden bij het opbouwen en uitbouwen van een sterk werkgeversmerk. Daarom kan met de ontwikkelde tool worden achterhaald hoe het is gesteld met het online sentiment en de online vindbaarheid van organisaties. Organisaties kunnen zo te weten komen hoe er over hen wordt geschreven, welke trending topics er zijn met betrekking tot de arbeidsmarkt waar ze op kunnen inspelen en hoe het eigen sociale media gebruik zich verhoudt ten opzichte van dat van de concurrentie.

Medewerkers gaan jobhoppen 
Met een sterke online profilering ontwikkelen organisaties meer naamsbekendheid waardoor ze beter in staat zijn nieuwe medewerkers aan te trekken. Een sterk online merk helpt ook om zittende medewerkers langer te boeien en te behouden. Volgens Timing willen werknemers zich steeds korter binden aan een organisatie, ongeacht hoe leuk het werk of de organisatie is. Paul Haarhuis, commercieel directeur Timing: “Werkgevers worden gedwongen over te gaan op een andere werkwijze, waarin niet alleen online vindbaarheid maar ook Employer Branding van cruciaal belang is.”

Hoe aantrekkelijk bent u als werkgever?
Heeft u moeite met het vinden en binden van het juiste personeel? Download het gratis whitepaper over Employer Branding en versterk uw Employer Brand. Alle informatie kunt u vinden op www.beleeftiming.nl/topbaas