11 nov '15

De helft van de logistiek dienstverleners en verladende organisaties meet de duurzaamheid in harde kpi’s. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek Logistiek dat Logistiek.nl samen met ABN Amro houdt. Ruim tweehonderd respondenten, veelal werkzaam als logistiek manager of directeur bij logistiek dienstverleners, groothandels of in de verladende industrie, deden mee aan het onderzoek.

Duurzame focus
Ook geeft een derde van de respondenten aan met een duurzaamheidsstrategie bezig te zijn. “De eerste resultaten weerspiegelen de vele serieuze stappen die door sector zijn gezet op het gebied van duurzaamheid”, aldus Bart Banning, sector banker Transport & Logistiek bij ABN Amro. “We zijn dan ook zeer geïnteresseerd hoe deze resultaten zich verhouden na de verdiepingslag die nog moet gaan plaatsvinden. Het zou mooi zijn als we de ketenpartijen nog een aantal aandachtspunten kunnen meegeven. Hiermee kunnen we hen verder op weg helpen de volgende stap te maken op de duurzaamheidsladder.”

Tevreden klanten en medewerkers
De reductie van uitstoot (CO2/NOx) en het energieverbruik wordt in de bedrijven het meeste gemeten. Opvallend is dat het meten van klant- en medewerkerstevredenheid door de respondenten net zo vaak wordt genoemd als belangrijke duurzaamheids kpi.

Duurzaamheid
Welke rol speelt duurzaamheid binnen organisaties? En hoe dragen nieuwe technologieën bij aan een duurzame groei van uw bedrijf? Wij nodigen u graag uit voor deze Timing klantmiddag over duurzaamheid. Want, kennis is pas waardevol als je het deelt!
Vraag het ons!