16 nov '18

ADG dienstengroep verwelkomt uitzendbureau In Person in haar portfolio. Op dit moment maken de uitzendorganisaties Timing en Persoonality samen met Zorgwerk en Youbahn al onderdeel uit van de personeelsdiensten-tak van de groep. Door de toevoeging van In Person groeit ADG dienstengroep met bijna € 200 miljoen omzet naar een nummer vier positie in de Nederlandse uitzendmarkt. In Person en ADG dienstengroep zijn allebei Twentse familiebedrijven en hebben een vergelijkbare cultuur waarin het draait om ‘handen uit de mouwen’ steken.

Hans Kroeze, algemeen directeur van ADG dienstengroep: “Wij versterken met deze toevoeging onze positie in de markt van tijdelijk werk. Dit heeft een aantal voordelen. Zo kunnen de flexkrachten straks profiteren van nog meer aanbod van werk en opleidingsmogelijkheden. Ook zijn onze klanten zowel landelijk als lokaal verzekerd van de innovatieve slagkracht van ADG dienstengroep en houden we de vertrouwde aanspreekpunten voor alle klanten.”

Het in Enschede gevestigde bedrijf van Herman Kok is bekend van de merken In Person, 68 Degrees, en In House activiteiten bij grote bedrijven door heel Nederland. “In bijna 30 jaar tijd heb ik In Person zien groeien naar een grote partij in de markt. Mijn organisatie krijgt nu de kans zich optimaal verder te ontwikkelen onder de vleugels van ADG. Daarnaast past het DNA van In Person goed bij dat van ADG dienstengroep, waardoor dit een logische stap is, die ook prima voelt.”

Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) zal zich nog uitspreken over de overname. Daarna is de toevoeging aan de groep definitief en zal de In Person organisatie onder leiding van Margriet Spijker (CEO Timing), Paul Haarhuis (CCO Timing) en Karl van der Wel (Managing Director In Person) stapsgewijs worden ondergebracht binnen de ADG portfolio. Hierin staan de belangen van klanten en flexkrachten centraal.