Het is de hoogste tijd om weer een callcentermedewerker in het zonnetje te zetten. Met trots presenteren we dan ook de callcentermedewerker van de maand augustus: Nick de Groot. Nick werkt bij Xtrasource in Enschede en heeft enorm veel plezier in wat hij doet, vooral door het afwisselende werk en de super leuke collega's! 

Waarom heb jij er voor gekozen om in een callcenter te gaan werken?

Ik was op het moment dat ik begon met werken nog bezig met mijn ICT studie. Het helpen van klanten bij voor hen vaak lastige problemen, die verband hebben met mijn studierichting, vind ik leuk om te doen. Het geeft ook voldoening wanneer een klant de telefoon ophangt en weer volledig gebruik kan maken van de diensten die Online.nl levert.  Daarnaast zijn de werktijden en werkomgeving perfect voor een student. De werktijden zijn zelf, binnen de kaders, in te delen en je werkt samen in een erg divers team. Mooi meegenomen is dat Xtrasource in het centrum van Enschede zit, dichtbij het station en mogelijkheden genoeg om in de pauze een leuk rondje te lopen.

Het komt er op neer dat de combinatie van verschillende factoren voor mij de keuze makkelijk gemaakt hebben. En ik moet zeggen dat ik ook goed op mijn plek zit binnen de organisatie en in deze functie. 

"De ruimte jezelf te ontwikkelen en de diversiteit in de calls maken het werk voor mij erg leuk om te doen!"

Wat maakt werken bij Xtrasource zo leuk, en in het bijzonder op jouw afdeling?

Ook dit is een combinatie van verschillende punten. Het teamgevoel doet mij erg goed, we proberen met het team de verschillende doelen te halen. Dit zorgt voor saamhorigheid en een goede sfeer onder de collega’s. Toch wordt er ook goed naar je individuele presteren gekeken. Niet alleen de cijfers zijn belangrijk maar ook jouw gevoel. Zo heb ik regelmatig gesprekken met mijn teamleider waar we het helemaal niet over de cijfers hebben maar over hoe het met mij persoonlijk gaat en wat er speelt buiten het werk om. Dit geeft mij het gevoel van waardering en interesse in de medewerker. Ik vind daarom ook dat ik een erg goede teamleider heb die het werk zeker leuker maakt!

Ontwikkeling is iets dat belangrijk is binnen het team waar ik werk, de persoonlijke aandacht zorgt er ook voor dat je gemotiveerd blijft jezelf verder te ontwikkelen. Des te meer jij laat zien dat je het werk goed kan en doet, des te meer vrijheid krijg je ook in jouw functie. Dit spreekt mij enorm aan. De collega’s (het leuke team), het teamgevoel, de ruimte jezelf te ontwikkelen en de diversiteit in de calls maken het werk voor mij erg leuk om te doen!

 

Wat is het meest aparte wat jij in je werk hebt meegemaakt?

Ik weet niet of ik het apart moet/kan noemen. Sommige gesprekken met klanten zijn erg leuk en leveren onverwachte situaties op. Zo heb ik eens een klant geholpen die het televisie kastje in plaats van zijn modem had aangesloten. Daar kwamen we achter toen ik hem vroeg welke lampjes branden op de modem. Dit is niet echt apart, wel onverwacht. Het heeft mij geleerd om bij een klantvraag altijd vanaf het nulpunt te beginnen. Wat voor mij vanzelfsprekend is, is dit niet altijd voor de klant. Bij een klantprobleem denken veel mensen direct in een oplossing, terwijl het mij geleerd heeft dat we eerst het probleem goed duidelijk moeten krijgen! Vaak denken we te moeilijk over de problemen, die achteraf makkelijk zijn op te lossen!

Sommige vragen/problemen van de klant zijn apart/onverwachts, dit maakt het werk uitdagend en leuk om te doen!