man mobiele telefoon smartphone.jpg

Vragen over de Timing App

Waar kan ik de handleiding van de Timing app vinden?

De handleiding van de Timing App is hier te downloaden. 

Ik kan niet inloggen in de Timing App.

Om in te loggen in de Timing App heb je een Mijn Timing account nodig. Deze kun je hier aanmaken of wordt automatisch aangemaakt bij het online solliciteren. 

Om in te loggen is een werkende internetverbinding nodig, controleer dus of je online bent. 

Lukt het niet? Neem dan contact op met jouw contactpersoon bij Timing

Waar kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Als je het wachtwoord wil wijzigen, dan kun je dat doen via jouw Mijn Timing account. Wil je het e-mailadres wijzigen? Neem dan contact op met de locatie. De Intercedent kan deze gegevens voor jou aanpassen.

Waar kan ik mijn loonstroken inzien?

De loonstroken van 2015 en eerder kun je opvragen via de locatie. Nieuwe loonstroken kun je inzien in de Mijn Timing omgeving en de Timing App.

Op welke devices werkt de Timing App?

De Timing App werkt op Android en iOS. De apps zijn geschikt voor de mobiele telefoon, de Timing App is niet geoptimaliseerd voor gebruik op een tablet. Wij bieden ondersteuning aan de drie meest recente Android en iOS versies.

Waar kan ik de nieuwe Timing App downloaden?

Download hier de app in de appstore of voor android.

Op welke versies van Android en iOS werkt de Timing App?

De Android app is stabiel vanaf Android 7 en hoger. De iOS app is stabiel vanaf iOS 10 en hoger. Het kan zijn dat je de Timing app wel kunt installeren op oudere versies van Android en iOS, echter zullen niet alle functies optimaal werken. Zorg dus altijd dat je telefoon up-to-date is!

Vragen over bonustijd

Wat is bonustijd?

Bonustijd is een extra bron van inkomsten die je zelf bij elkaar kunt sparen. Doe mee aan een challenge of spaar bonustijd met het beantwoorden van de "Leer meer" testen in de app. Heb jij een uur gespaard, en ben je aan het werk via Timing? Dan wordt dit extra uur uitbetaald bij je eerstvolgende salaris. 

Ik ben mijn gespaarde bonustijd kwijt.  

Heb je de app al geüpdatet of opnieuw geïnstalleerd? Neem contact op met jouw locatie als dit niet werkt. Houd hierbij het type van jouw telefoon, jouw inloggegevens voor Mijn Timing bij de hand. Met deze informatie kunnen wij jou zo goed mogelijk helpen. 

Voor welke onderdelen in de app ontvang ik bonustijd?

Je spaart bonustijd door gebruik te maken van de volgende onderdelen in de app: 
- wekker zetten
- plannen van je werkweek
- beantwoorden van de 'Leer Meer' vragen
- meedoen met de Doen-challenge
Achter elk onderdeel staat hoeveel bonus seconden je spaart.

Wanneer krijg ik mijn bonusuur uitbetaald?

Heb je een bonusuur gespaard? Gefeliciteerd, deze krijg je ook echt uitbetaald! Jouw verdiende bonusuur wordt gestort bij de volgende keer dat jij salaris krijgt.

Vragen over Yop

Hoe kan ik verlof indienen?

Vanuit het beginscherm ga je naar Mijn verlof. Hier kan je een aanvraag indienen. Je kan de aanvraag indienen voor een dagdeel (je kiest dan zelf de start-, en eindtijd) of voor een hele dag. Standaard staat het schuifje aan bij ‘hele dag’. Voor de aanvraag kies je een start-, en einddatum. Wil je een deel van de dag verlof aanvragen, zet dan het schuifje uit bij ‘hele dag’ en vul de start- en eindtijd in.  Kies dan rechtsboven voor Opslaan. Desgewenst kan je een opmerking toevoegen vóór het indienen van de aanvraag.

Waar kan ik al mijn aangevraagde verlofaanvragen zien?

Wanneer je naar ‘mijn verlof’ gaat, zie je onderaan alle ingediende verlofaanvragen per categorie: in behandeling, afgekeurd of goedgekeurd.

Hoe kan ik snel mijn rooster inzien?

Op het beginscherm van de app zie je altijd je eerstvolgende dienst. Wanneer je kiest voor Mijn diensten kom je in jouw planning. Rechtsboven zit een keuzemenu waar je kan kiezen voor Maand, Week en Dag. Wanneer er tevens nog diensten open staan om jezelf voor in te plannen, worden deze ook getoond. Bij een dag kunnen drie blokjes worden getoond. Het linkerblokje toont de beschikbaarheid: wit staat voor onbekend, groen staat voor beschikbaar en rood voor niet beschikbaar. Het middelste blokje toont de dienst: wit staat voor geen dienst en paars voor dienst. Het rechter blokje toont wanneer er een aan/afwezigheid op de dag is ingepland (bijvoorbeeld verlof). Wit staat voor: geen aan/afwezigheid en een kleur staat voor   aan/afwezigheid.

Hoe kan ik mijzelf inplannen op diensten?

Wanneer je kiest voor Open diensten worden alle beschikbare diensten getoond waar jij jezelf op kan inplannen.

Door middel van de pijltjes kan je naar de juiste week toe gaan. In het scherm worden per dag de beschikbare diensten getoond. Wanneer je een dienst wil plannen, kies je voor Inplannen.

De status Inplannen is nu gewijzigd naar Ingepland en er komt een succesmelding. De ingeplande dienst kan je tot 30 minuten na gepland verwijderen. Als je de dienst wilt verwijderen van je planning klik je op het pijltje achter ingepland. Je krijgt dan een scherm en klikt op ‘niet werken’.

Kan ik verlof verwijderen uit de app?

Nee, dit is niet mogelijk. Als je verlof wilt verwijderen, neem dan contact op met je contactpersoon van Timing

Wat moet ik doen als ik mijn verlof verkeerd heb aangevraagd?

Wanneer je de verkeerde datum per ongeluk hebt doorgegeven, neem dan contact op met je contactpersoon van Timing. Zij kunnen het verlof afkeuren, zodat je daarna voor de juiste datum verlof kan doorgeven. 

Hoe lang van te voren dien ik verlof aan te vragen?

Dit verschilt per klant. Neem contact op met je contactpersoon van Timing om te vragen naar de regels omtrent verlof aanvragen

Hoe kan ik mijn beschikbaarheid aanpassen?

Deze functionaliteit is niet voor iedereen toegankelijk. Wanneer jij dit kan aanpassen via de app, ga je naar de optie ‘wanneer ben je beschikbaar’. Vul hier de velden in zoals die van toepassing zijn;

  • wanneer je een blok kan kiezen, ochtend of middag kan je deze optie aanklikken zodat deze groen getoond wordt
  • Kan je geen blok kiezen of wil je afwijkende tijden doorgeven, vul dan bij ‘Van’ en ‘Tot’ de tijden in
  • je kan ook een herhaling instellen door de einddatum verder in de toekomst te zetten. Dan verschijnt onderin de optie ‘herhaal’. Hier geef je aan hoe vaak deze moet herhalen en voor welke dagen.
  • Wanneer je alles hebt ingevuld kies je rechtsboven voor Opslaan. Er verschijnt een melding Succesvol opgegeven en deze beschikbaarheden worden nu in jouw planning getoond.

Waar zie ik binnengekomen pushberichten?

Pushberichten met ad hoc diensten waarop jij jezelf nog kan inplannen verschijnen op het hoofdscherm. Van daaruit kan je op ‘Ja’ of ‘Nee’ klikken. Indien de dienst inmiddels vervuld is, krijg je een melding.

Voor de binnengekomen pushberichten met informatie over de planning, ga je vanuit het beginscherm naar ‘mijn berichten’. De nieuwste berichten staan bovenaan en kan je openen door er op te klikken. Met het pijltje linksbovenin kan je weer terug naar je berichtenbox.

Hoe kan ik in- en uitchecken?

Deze functionaliteit is niet voor iedereen toegankelijk. Wanneer jij dit dient te gebruiken wordt jij op de hoogte gesteld door jouw contactpersoon bij Timing.

In het beginscherm zie je de dienst van de dag en daarachter kan je klikken op check-in. Je ziet nogmaals je dienst en onderaan de knop ‘inchecken’. Hier klik je op. Als je klaar bent met werken, open je de app en klik je op ‘check-uit’ en klik je daarna onderin het scherm op ‘check-uit’.   

Handig toch?