Vragen over de Timing App

Waar kan ik de handleiding van de Timing app vinden?
De handleiding van de Timing App is hier te downloaden. 

Ik kan niet inloggen in de Timing App.
Om in te loggen in de Timing App heb je een volledig profiel nodig. Wanneer je voor het aanmaken van een Jobmail of het opslaan van favoriete vacatures, je naam, woonplaats en e-mailadres hebt achtergelaten dan heb je, zoals we dat noemen, een light profiel. Hiermee kun je niet inloggen in de Timing App. Alleen met een volledig profiel, wanneer je gereageerd hebt op vacatures en dus veel meer gegevens hebt achtergelaten, kun je inloggen in de Timing App. 

Waarom kan ik niet inloggen met een social media account?
Om in te loggen met één van de social media kanalen moet het e-mailadres van Mijn Timing hetzelfde zijn als je e-mailadres dat je gebruikt op Facebook, LinkedIn of Google+. 

Waar kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
Als je het wachtwoord wil wijzigen, dan kun je dat doen via jouw Mijn Timing account. Wil je het e-mailadres wijzigen? Neem dan contact op met de locatie. De Intercedent kan deze gegevens voor jou aanpassen.

Waar kan ik mijn loonstroken inzien?

De loonstroken van 2015 en eerder kun je opvragen via de locatie. Nieuwe loonstroken kun je inzien in de Mijn Timing omgeving en de Timing App.

Op welke devices werkt de Timing App?
De Timing App werkt op Android en IOS. De apps zijn geschikt voor de mobiele telefoon, de Timing App is niet geoptimaliseerd voor gebruik op een tablet. Wij bieden ondersteuning aan de drie meest recente Android en IOS versies.

Waar kan ik de nieuwe Timing App downloaden?
Download hier de app in de appstore of voor android.

Op welke versies van Android en IOS werkt de Timing App?
De android versie werkt vanaf 4.0 en hoger. De IOS versie werkt vanaf 8.0 en hoger. 

Vragen over bonustijd

Wat gebeurt er met mijn gespaarde bonustijd?
Sta jij ingeschreven bij Timing of werk jij via Timing? Dan is jouw gespaarde bonustijd overgezet naar de nieuwe Timing App.

Ik ben mijn gespaarde bonustijd kwijt.  
Heb je de app al geüpdatet of opnieuw geïnstalleerd? Neem contact op met jouw locatie als dit niet werkt. Houd hierbij het type van jouw telefoon, jouw inloggegevens voor Mijn Timing bij de hand. Met deze informatie kunnen wij jou zo goed mogelijk helpen. 

Voor welke onderdelen in de app ontvang ik bonustijd?
Je spaart bonustijd door gebruik te maken van de volgende onderdelen in de app:
- in- en uitchecken
- beantwoorden van flexfeiten
- wekker zetten
- plannen van je werkweek
- beantwoorden van de 'Leer Meer' vragen
- meedoen met de Doen-challenge
Achter elk onderdeel staat hoeveel bonus seconden je spaart.

Wanneer krijg ik mijn bonusuur uitbetaald?
Heb je een bonusuur gespaard? Gefeliciteerd, deze krijg je ook echt uitbetaald! Jouw verdiende bonusuur wordt gestort bij de volgende keer dat jij salaris krijgt.

Vragen over Yop

Hoe kan ik verlof indienen?

Vanuit het beginscherm ga je naar Mijn verlof. Hier kan je een aanvraag indienen. Je kan de aanvraag indienen voor een dagdeel (je kiest dan zelf de start-, en eindtijd) of voor een hele dag. Wanneer je een hele dag wil aanvragen kies je optie Hele dag en die kleurt dan groen. Voor de aanvraag kies je een start-, en einddatum, eventueel start-, en eindtijd of hele dag en kiest dan rechtsboven voor Opslaan. Desgewenst kan je een opmerking toevoegen vóór het indienen van de aanvraag.

Hoe kan ik snel mijn rooster inzien?

Wanneer je kiest voor Mijn diensten kom je in jouw planning. Rechtsboven zit een keuzemenu waar je kan kiezen voor Maand, Week en Dag. Wanneer er tevens Open diensten zijn voor de geselecteerde dag worden deze onder de weergave getoond. Hier kan jij jezelf op inplannen.

 Bij een dag kunnen drie blokjes worden getoond;

Links wordt de beschikbaarheid getoond

Wit       onbekend

Groen   beschikbaar

Rood    niet beschikbaar

 In het midden wordt de kleur van de dienst getoond

Wit      geen dienst

Paars   dienst

Rechts wordt getoond wanneer er een aan/afwezigheid op de dag is ingepland (bijvoorbeeld verlof)

Wit      geen aan/afwezigheid

Kleur    aan/afwezigheid

 

Hoe kan ik mijzelf inplannen op diensten?

Wanneer je kiest voor Open diensten worden alle beschikbare diensten getoond waar jij jezelf op kan inplannen.

Door middel van de pijltjes kan je naar de juiste week toe gaan. In het scherm worden per dag de beschikbare diensten getoond. Wanneer je een dienst wil plannen, kies je voor Inplannen.

 

De status Inplannen is nu gewijzigd naar Ingepland en er komt een succesmelding. De ingeplande dienst kan je tot 30 minuten na gepland verwijderen. Als je de dienst wilt verwijderen van je planning klik je op het pijltje achter ingepland. Je krijgt dan een scherm en klikt op ‘niet werken’.

Kan ik verlof verwijderen uit de app?

Nee, dit is niet mogelijk. Als je verlof wilt verwijderen, neem dan contact op met je contactpersoon van Timing

 
Wat moet ik doen als ik mijn verlof verkeerd heb aangevraagd?

Wanneer je de verkeerde datum per ongeluk hebt doorgegeven, neem dan contact op met je contactpersoon van Timing. Zij kunnen het verlof afkeuren, zodat je daarna voor de juiste datum verlof kan doorgeven.

Hoe lang van te voren dien ik verlof aan te vragen?

Dit verschilt per klant. Neem contact op met je contactpersoon van Timing om te vragen naar de regels omtrent verlof aanvragen

Hoe kan ik mijn beschikbaarheid aanpassen?

Deze functionaliteit is niet voor iedereen toegankelijk. Wanneer jij dit kan aanpassen via de app, ga je naar de optie beschikbaarheid. Vul hier de velden in zoals die van toepassing zijn;

  • vul de Van en Tot in
  • wanneer je een blok kan kiezen, ochtend of middag kan je deze optie aanklikken zodat deze groen getoond wordt
  • wanneer je kiest voor Anders, dan kan je zelf een start-, en eindtijd kiezen
  • je kan ook een herhaling instellen bij Herhaal. Hier kan je kiezen voor de genoemde opties, bij Aangepast kies je een aangepaste herhaling
  • wanneer je een herhaling ingesteld heb, kan je ook Stop herhalen instellen

Wanneer je alles hebt ingevuld kies je rechtsboven voor Opslaan. Er verschijnt een melding Succesvol opgegeven en deze beschikbaarheden worden nu in jouw planning getoond.

Waar kan ik al mijn aangevraagde verlofaanvragen zien?

Wanneer je naar ‘mijn verlof’ gaat, zie je onderaan alle ingediende verlofaanvragen per categorie: ingediend, afgekeurd of goedgekeurd.

Handig toch?