Headerafbeelding 25x25 (00000002).jpg

Maud Tabor (25 jaar), Content Marketeer bij Timing

Dit jaar bestaat Timing 25 jaar. In 1994 werd Timing opgericht met de ambitie een serieuze speler in de Nederlandse uitzendbranche te worden. En dat is gelukt! In dit jubileumjaar vieren we ook dat we sinds begin dit jaar de nummer 3 uitzendorganisatie van Nederland zijn. Maar uiteindelijk draait het bij Timing natuurlijk om de opdrachtgevers, de flexkrachten en werknemers. Een mooi moment om dit jaar 25 keer met 25-jarigen in gesprek te gaan. Wat zijn hun dromen en ambities?

Maud werkt op ons hoofdkantoor als Content Marketeer. Behalve dat ze zelf werkt aan dit 25-jarigen format, is zij zelf dus ook 25. En dan moet je het spits afbijten! “Maar”, geeft Maud enigszins spijtig toe. “ik ben wel bijna 26. Dat betekent dat ik alweer richting de 30 ga. De tijd vliegt.”

Kun je wat over jezelf vertellen?

“In juni 2016 heb ik mijn diploma Communicatie behaald aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb daarna gewerkt bij een ander bedrijf, eerst als Content Medewerker en daarna als Content Manager. En toen zag ik de vacature Content Marketeer bij Timing voorbij komen. Ik heb meteen gesolliciteerd en ik mocht op gesprek komen. Het klikte van beide kanten, waardoor ik nu vanaf 4 maart 2019 werkzaam ben bij Timing. En een leuk bijkomend voordeel; ik woon ook in Apeldoorn dus ik kan gewoon lopend naar werk! 

En wat doe je precies bij Timing?

“Het is een afwisselende baan met veel uitdaging! Mijn hoofdtaken zijn het verzorgen van de content op social media en op de website. Maar daar komt veel bij kijken en dat maakt het werken extra leuk. Het is ook belangrijk dat ik met de content inhaak op actualiteiten. Bijvoorbeeld dat we het derde grootste uitzendbureau zijn of een campagne die op dat moment live is. Meestal werk ik in Apeldoorn op het hoofdkantoor maar af en toe ook op (inhouse) locaties van Timing. Op deze manier kom je erachter wie je doelgroep is en wat er speelt bij hen. Dat is erg interessant en belangrijk natuurlijk voor de content!”

“Iedere werkdag bij Timing ziet er weer anders uit“
Foto Maud Tabor.jpg

Wat maakt het werken bij Timing zo leuk?

“Ik krijg heel veel vrijheid. Om mijzelf te ontplooien en het vak verder te ontdekken. Maar ik heb ook letterlijk veel vrijheid omdat ik op verschillende locaties werk en ook regelmatig afspraken buiten de deur heb. Binnen Timing ben ik de enige Content Marketeer, maar ik werk veel samen met externe partijen. Wat extra tof is! En wat mij zo aanspreekt aan het werken bij Timing is dat we echt met zijn allen eraan werken om iets moois neer te zetten. Ik kan wel zeggen dat iedere dag er weer anders uit ziet.“ 

Wat wilde je als kind eigenlijk worden?

“Vroeger schreef ik in alle vriendenboekjes op dat ik graag dierenarts wilde worden, omdat ik dan hele dagen met dieren kon zijn. Uiteindelijk moest ik op mijn 15e al kiezen. Dus ik heb na mijn opleiding vmbo-4 veel open dagen bezocht om er achter te komen wat echt bij mij paste. De opleiding Marketing & Communicatie sprak mij het meest aan. De stages hebben mij ook echt geholpen. Zo kwam ik er in de praktijk achter dat het werken in de Marketing & Communicatie sector ook bij mij past. Daarna ben ik de opleiding Communicatie aan het hbo gaan volgen. Ik merkte daar dat ik de creatieve kant binnen Marketing & Communicatie erg leuk vind. Vandaar dat het vakgebied content mij interesseert.”

Wat is het beste advies dat je ooit heb gekregen?

“Ik weet niet of dit perse het beste advies is, maar deze is me wel bijgebleven van een oud stagebegeleidster. Zij zei: “Het gaat er niet om wat je fout doet, maar hoe je het de volgende keer beter doet.”  Dat houd ik vaak nog in mijn achterhoofd en is ook mijn advies aan iedereen. Van fouten kun je namelijk alleen maar leren!”

Waar zie jij jezelf over 25 jaar?

“Ik vind het al lastig om te bedenken hoe mijn leven er over 5 jaar uitziet. Moet je nagaan over 25 jaar. Maar ik ga het proberen. Over 25 jaar zie ik natuurlijk ook Sarah. Gelukkig duurt dat nog even! Ik hoop dat ik dan kan zeggen dat ik een echte Content Specialist ben. Persoonlijk verwacht ik dat mijn vak er over 25 jaar heel anders uitziet met alle technologieën die eraan komen, dus ik moet vooral mee blijven groeien met het vak. Ik hoop tegen die tijd veel opleidingen en cursussen gevolgd te hebben en veel ervaring opgedaan te hebben.

Daarnaast vind ik het ook erg leuk om met het interieur bezig te zijn. Dus wie weet kan ik naast mijn werk daarin nog iets betekenen. En natuurlijk hoop ik op mijn 50ste heel veel van de wereld gezien te hebben. Ik kan wel zeggen dat ik erg benieuwd ben wat de komende 25 jaar mij gaan brengen.”